parcham اقتصاد مقاومتی در سایه وحدت ملی و امنیت ملی
  • 1405/04/02 - 13:29
  • - تعداد بازدید: 9
  • - زمان مطالعه : 1 دقیقه
  • /ZDon

اختصاص اعتبار برای توسعه زیرساخت‌های رفاهی و آموزشی دانشگاه علوم پزشکی استان

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی استان از اختصاص اعتبارات جدید برای توسعه زیرساخت‌های رفاهی دانشجویان و پیگیری تأمین تجهیزات آموزشی و پژوهشی خبر داد.

به گزارش وبدا، دکتر قربانیان با اشاره به سفر هیأتی از مسئولان دانشگاه به تهران اظهار کرد: در این سفر، دکتر رعنایی معاون توسعه دانشگاه، فانی مدیر دانشجویی، نادر محمدی مدیر بودجه و مهندس اسماعیلی مدیر فنی دانشگاه نیز حضور داشتند. این هیأت در نشست معاونان فرهنگی و دانشجویی و معاونان توسعه منطقه ۹ کشور با مسئولان وزارت بهداشت و صندوق رفاه دانشجویان شرکت کرد.

وی افزود: در این نشست گزارشی از اقدامات انجام‌شده دانشگاه از ابتدای فعالیت دولت تاکنون ارائه شد و پس از بررسی برنامه‌ها، مقرر شد اعتبارات قابل توجهی برای صنعتی‌سازی سلف دانشجویی، تکمیل خوابگاه‌های متأهلی و توسعه فضای فیزیکی سلف مرکزی دانشجویان به دانشگاه اختصاص یابد.

به گفته معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه، بر اساس توافق‌های اولیه قرار است حدود ۳۵۰ میلیارد ریال برای صنعتی‌سازی سلف دانشجویی و حدود ۳۵۰ میلیارد ریال نیز برای توسعه فضای فیزیکی سلف‌ها تخصیص داده شود؛ هرچند رقم نهایی پس از امضای تفاهم‌نامه مشخص خواهد شد. بعلاوه بیش از ۵۰ میلیارد ریال جهت تعمیر و نگهداری خوابگاههای موجود تخصیص یافت. 

دکتر قربانیان همچنین گفت: در این جلسه، مسئولان وزارت بهداشت و صندوق رفاه دانشجویان از عملکرد دانشگاه قدردانی کردند و این دانشگاه را تنها دانشگاه کشور دانستند که توانسته از ظرفیت مالیات‌های نشان‌دار برای ساخت خوابگاه دانشجویی استفاده کند. همچنین بهره‌گیری از ظرفیت شرکت نفت برای احداث خوابگاه و استفاده از منابع مرتبط با قانون جوانی جمعیت برای ساخت خوابگاه‌های متأهلی از دیگر اقدامات متمایز این دانشگاه نسبت به دانشگاه های منطقه بود که از سوی معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت و همچنین رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت مورد تقدیر قرار گرفت.

وی همچنین به دیدار با دکتر یغماییان، مشاور معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه ریزی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اشاره کرد و گفت: در این دیدار، قول مساعد برای حمایت از خرید یک دستگاه MP  با ارزش تقریبی ۱۶۰ هزار دلار دریافت شد. این دستگاه جزو دستگاه های آنالیز پیشرفته در اندازه گیری فلزات سنگین بوده و مورد نیاز  توسعه آموزشی و پژوهشی رشته های مهندسی بهداشت محیط، مهندسی بهداشت حرفه ای و تغذیه است.


  • گروه خبری : اخبار معاونت توسعه,اخبار ویژه,آخرین اخبار
  • کد خبر : 62053
کلمات کلیدی

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

تنظیمات قالب
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید