وزیر بهداشت: احداث بیمارستان 64 تخت خوابی راز و جرگلان سرعت می گیرد

پنج شنبه ٢ تیر ١٤٠١ ساعت ١٧:٥٥ ب.ظ   ( بازدید : 120 نفر )


وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بعد از ظهر دوم تیرماه 1401 در شورای اداری راز و جرگلان بر حل مشکلات درمانی مردم این شهرستان در کوتاه‌ترین مدت تأکید و اعلام کرد: با تخصیص 33 میلیارد تومان اعتبارات ملی از بودجه سال 1401 و 80 میلیارد تومان اعتبار سفر استانی ریاست جمهوری، با تخصیص صد در صد، روند احداث بیمارستان 64 تخت خوابی راز و جرگلان سرعت می‌گیرد.

به گزارش وبدا؛ دکتر «بهرام عین اللهی» در این نشست خواستار بکارگیری پیمانکار جهادی برای ساخت و احداث این بیمارستان شد و افزود: نظارت های همه جانبه و مستمر نیز برای ساخت این بیمارستان انجام شود تا مشکل درمانی مردم این منطقه به زودی مرتفع شود.

 

وی با بیان این که تامین نیروی متخصص از جای دیگر مشکل را حل نمی کند اضافه کرد: وزارت خانه آماده بومی گزینی نیروی متخصص برای این منطقه است و در این راستا نیز سهمیه ویژه ای را جداگانه برای راز و جرگلان اختصاص می دهد.

 

وی با تاکید بر این که ارتقاء نباید تنها فیزیکی باشد بلکه ارتقاء نیروی انسانی بسیار مهم و ضروری است، خاطرنشان کرد: همین کودکان و فرزندان این شهرستان می توانند دانشمندان آینده منطقه و این مرز و بوم باشند.

 

وزیر بهداشت در این نشست به درمانگاه ارتش نیز اشاره و اعلام کرد: با واگذاری مدیریت این مرکز به وزارت خانه می توانیم مکان را تجهیز کرده و به بهره برداری برسانیم.

وی با بیان این که منطقه راز و جرگلان دارای محرومیت فراوانی است که در سال های متمادی ایجاد شده است، اضافه کرد: اما داشتن مردمی شجاع، با اراده با دلهای مهربان و فداکار از نکات مثبت منطقه است که در کشور بسیار بی نظیر است.

 

دکتر عین اللهی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که امروز چهره ظلم تغییر کرده است و ظالمان چهره ظالمانه خود را نشان نمی دهند، عنوان کرد: 43 سال است که جمهوری اسلامی ایران با 8 سال جنگ تحمیلی و تحریم های ناجوانمردانه مورد ظلم و ستم قرار گرفته است، اما مردم ما ایستادگی و مقاومت کردند و این پیروزی با رهنمودهای مقام معظم رهبری محقق شده است.

 

وی پیروزی در میدان نبرد کرونا را نمونه ای بارز از پایداری و موفقیت کشور ذکر و اعلام کرد: جایگاه کنونی جمهوری اسلامی ایران در مدیریت بیماری کرونا قابل قیاس با دیگر جهان نیست زیرا با کمبود امکانات و تنها با داشتن نیروهای عاشق در حوزه سلامت، توانستیم بیماری کرونا را مهار کنیم.

 

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، بزرگ ترین مولفه قدرت هر کشوری را مردم آن کشور دانست و ادامه داد: در این راستا نیز حضوری و از نزدیک شاهد مشکلات مردم منطقه هستیم تا راهگشای مسائل آن ها باشیم.

 

وی راه حل مشکل چند ساله کشور را نیازمند چاره اندیشی اساسی دانست و گفت: در گذشته با یارانه پرداختی به واردات کننده ها و کالاهای مصرفی به جای پرداخت یارانه به 80 میلیون نفر به 400 میلیون نفر این حمایت را ارائه می کردیم زیرا دیگر کشورها هم از آن استفاده می کردند اما با اقدامات اصلاحی و اساسی در یارانه ها، قیمت ها نیز اصلاح شد و با روند کنونی وضعیت اقتصادی کشور در آینده بهتر و به سامان تر خواهد شد.

 

گفتنی است؛ حجت الاسلام نادعلی زاده امام جمعه شهر راز، فرماندار شهرستان نیز به بیان دغدغه های شهرستان پرداختند.

 

بنابر این گزارش در این جلسه نماینده های حوزه ها و بخش های مختلف مشکلات و مسائل خود را در خصوص راه دسترسی، مسائل حوزه درمان، گرفتاری های حوزه کشاورزی و .... را مطرح کردند.


منبع : معاونت توسعه مدیریت و منابع چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان





رتبه بندی شما به مطلب فوق:


دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.



جستجو
اطلاعیه 1 (۱۴۴۸۰ بازدید)
مرخصی زایمان (۵۹۱۹ بازدید)
دستور العمل حقوقی (۳۴۲۱ بازدید)
قانون نظام هماهنگ (۲۹۸۹ بازدید)

برای مشاهده اوقات شرعی کلیک نمایید ...