خبرهای خوش وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در خراسان شمالی

پنج شنبه ٢ تیر ١٤٠١ ساعت ١٢:١٥ ب.ظ   ( بازدید : 175 نفر )


خبرهای خوش وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در خراسان شمالی

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در حاشیه بازدید از مرکز جامع خدمات سلامت غلامان با اشاره به اینکه ارتقای بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی و درمانی و خانه‌های بهداشت خراسان شمالی ازجمله مصوبات سفر هیئت دولت در حوزه بهداشت و درمان است، گفت: در شورای اداری استان به تفصیل به این مصوبات اشاره خواهد شد.

به گزارش وب‌دا، دکتر بهرام عین اللهی روز پنج شنبه دوم تیرماه 1401 با حضور در شهرستان راز و جرگلان از مرکز خدمات سلامت غلامان بازدید کرد، و در حاشیه این بازدید در گفتگو با خبرنگاران گفت: خراسان شمالی استان محروم تلقی می شود و بنا به تصمیم اتخاذ شده در خصوص ارائه بسته های تشویقی به این مناطق، برای نخستین بار سقف پرداختی ها برای این مناطق برداشته شده است.

وی گفت: تحقق جوانی جمعیت از برنامه های وزارت است که در این راستا بهورزان و کارشناسان مامایی که بتوانند سرانه مراجعات فرزندآوری به مراکز خدمات را افزایش دهند از این بسته های تشویقی بهره مند می شوند.

وی با بیان این که در همین راستا خدمات ویژه بیمه ای به مادران باردار ارائه می شود، افزود: حتی اگر خانواده‌ای دارای تمکن مالی باشد نیز در صورت بارداری، مادر و کودک تا ۵ سالگی از خدمات بیمه بهره مند می شوند.

دکتر عین اللهی اضافه کرد: برای نخستین بار در کشور بیمه همگانی اجرا می شود و ۳ دهک اول جمعیتی رایگان بیمه می شوند.

وزیر بهداشت ادامه داد: امسال ۵ میلیون و ۴۰۰ نفر از جمعیت (سه دهک اول) تحت پوشش بیمه قرار گرفته اند و با آمار سال گذشته مجموعا ۶ میلیون نفر از این افراد زیر چتر حمایت های بیمه ای قرار گرفته اند.

وی از سیاست های وزارت خانه جهت حمایت از بیماران خاص نیز سخن گفت و اعلام کرد: با تصویب مجلس ۵ هزار میلیارد تومان برای صندوق بیماری های خاص اختصاص یافته و به تصویب شورای عالی بیمه رسیده و اکنون ودر هیئت دولت در دست بررسی و اقدام است.

گفتی است؛ خبر خوش وزیر بهداشت برای مردم غلامان نیز، شبانه روزی شدن مرکز جامع خدمات شهری این شهر بود که با استقبال و تشویق مردم همراه بود.


منبع : معاونت توسعه مدیریت و منابع چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان





رتبه بندی شما به مطلب فوق:


دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.



جستجو
اطلاعیه 1 (۱۴۴۸۰ بازدید)
مرخصی زایمان (۵۹۱۸ بازدید)
دستور العمل حقوقی (۳۴۲۰ بازدید)
قانون نظام هماهنگ (۲۹۸۹ بازدید)

برای مشاهده اوقات شرعی کلیک نمایید ...